Välkommen Daisy

Igår den 4/4-19 flyttade lilla Daisy hem till mig. Hon är en liten Västgötaspets som jag köpt ihop med SylviaJussikias kennel. Om allt går som planerat kommer hon få en kull där om några år.
Efter 26 år med Korthårig Collie, så kände jag att det var dags att byta ras. Efter mycket funderade i kombination med sorg efter Nelson, så blev det en liten Västgöte!
Redan nu knappt ett dygn senare, så ser jag att jag har nåt att arbeta med!
Viljestark till tusen är denna lilla dam! Även en stark självständighet, inte speciellt rädd för nåt som det verkar nu, men får väl se när hon kommer i spökåldern.
Hon har redan nu en tendens att vilja behålla saker hon fått tag i, så det blir en del sådan träning. Måste bara hitta godiset som hon anser är så gott att hon begär mer.
Det ska bli spännande att följa denna damens uppväxt!

Lämna en kommentar